szukajka

Solutions4ad - Vikings War of Clans

Fantasmagoria 2017

Ocena użytkowników: 5 / 5

Gwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywna
 

Fantasmagoria

 

Trzy dni z fantastyką w Gnieźnie

Sześć sal tematycznych, kilkadziesiąt prelekcji i konkursów, szereg wydarzeń towarzyszących, czterech niezwykłych gości i kilkaset godzin ciekawego programu – tak w skrócie można nakreślić zarys zbliżającego się VIII Konwentu Fantastyki Fantasmagoria w Gnieźnie. A ten już niedługo, bo między 17 a 19 lutego 2017 roku w Miejskim Ośrodku Kultury.

Szczypta tradycji

Konwent to przede wszystkim zlot fanów szeroko pojętej fantastyki, którzy chcą dobrze bawić się w swoim gronie, wymieniając się wiedzą, grając i kreatywnie spędzając czas. Jak co roku, gnieźnieński konwent oferuje odwiedzającym swoje sztandarowe punkty:

- wielki Pokój Gier, w którym wykwalifikowaniu wolontariusze objaśnią i wypożyczą jedną z ponad stu gier planszowych i nauczą każdego jej zasad;

- salę prelekcyjną, gdzie będzie można wysłuchać wielu ciekawych wykładów z zakresu nauki, kultury i popkultury, a także wziąć udział w licznych konkursach;

- salę warsztatową, w której będzie można wziąć udział w zajęciach integracyjnych, karaoke lub ciekawych warsztatach praktycznych;

- salę mangi i anime, w której miłośnicy kultury japońskiej będą mieli okazję poszerzyć swoją wiedzę o azjatyckim komiksie i animacji oraz wygrać atrakcyjne nagrody;

- sale LARP i RPG – coś dla miłośników wrażeń przeżywanych dzięki sile wyobraźni. Gracze będą mogli wcielić się w skonstruowaną przez siebie postać i dzięki integracji z innymi przeżywać wspaniałe przygody pod czujnym okiem Mistrzów Gry;

- wystawcy – niezwykłe stoiska oferujące gadżety, książki, komiksy, koszulki, biżuterię, kosmetyki i wiele innych rzeczy, związanych z szeroko rozumianą popkulturą.

Garść nowości

- Biblioteka Uniwersytecka w Poznaniu zorganizuje podczas gnieźnieńskiego konwentu czytelnię, gdzie w komfortowych warunkach przeczytacie ulubiony komiks. Czytelnia mieścić się będzie w jednej z sal Dużej Galerii MOK. Pracownicy i wolontariusze biblioteki przywiozą ze sobą najciekawsze egzemplarze ze swojej kolekcji. Nie zabraknie mangi, klasyki oraz komiksów akcji.

- Tradycją naszych konwentów są również towarzyszące im wystawy. I tak podczas VIII Fantasmagorii będziecie mogli po raz kolejny zobaczyć makiety scen i modele pojazdów oraz statków ze „Star Wars” autorstwa Krzysztofa Wilczyńskiego. Nie zabraknie nowych eksponatów. Na tegorocznej edycji pojawią się nowe modele, jak i część z tych, które już u nas gościły. Jak powstają, dlaczego akurat te konkretne pojazdy i sceny oraz jaki kawałek fantastycznego świata zdążyły już zwiedzić – o to będziecie mieli okazję zapytać na żywo. Wystawa przypadnie z pewnością do gustu wszystkich fanom silnego Mocą uniwersum, jak i najmłodszym uczestnikom naszego konwentu.

- VI Konwent Fantastyki Fantasmagoria, który odbył się w roku 2015, rozpoczął się od pierwszego w historii Gniezna pokazu cosplay. Rok później zorganizowaliśmy pierwszy w naszym mieście konkurs tego typu. Jako, że został on ciepło przyjęty zarówno przez publiczność, jak i uczestników, postanowiliśmy kontynuować tę tradycję. Dlatego w roku 2017 organizujemy drugą edycję konkursu na najlepszy cosplay! Odbędzie się on podczas VIII Konwentu Fantastyki Fantasmagoria, tym razem w auli Medycznego Studium Zawodowego, w sobotę, 18 lutego 2017, o 19.00. Zapraszamy!

- W tym roku Fantasmagoria po raz pierwszy trwać będzie aż trzy dni. To ogromne wyzwanie dla organizatorów oraz wolontariuszy. Warto wspomnieć, że konwent oferuje też darmowe miejsca noclegowe w dwóch salach dla przyjezdnych spoza Gniezna. 

Goście, goście

Bardzo ważnym punktem gnieźnieńskiego konwentu zawsze byli goście, spotkania z którymi są nie tylko ciekawe, ale także kształcące i rozwijające. W tym roku będzie ich czworo:

- Witold Jabłoński – polski pisarz fantastyczny oraz tłumacz literatury rosyjskojęzycznej. Ma na swoim koncie powieści takie jak "Gorące uczynki", "Dzieci Nocy", "Fryne hetera" (nominowana do Nagrody im. Jerzego Żuławskiego), "Słowo i miecz", "Ślepy demon. Sieciech", cykl „Gwiazda Wenus, Gwiazda Lucyfer”. Oprócz fantastyki pisał też biografie, powieści obyczajowe i pastisze. 

- Marcin Podlewski – pisze dla „Nowej Fantastyki”. Dzięki wygranym konkursom publikowano go też w antologiach „Po drugiej stronie” i w „Science Fiction po polsku 2″. Lubi mieszać gatunki: pisze horrory, science fiction, fantasy i steampunk. Jego opowiadanie „Edmund po drugiej stronie lustra” w 2014 roku nominowane było do nagrody im. Janusza A. Zajdla, a powieść „Głębia: Skokowiec” do Nagrody „Nowej Fantastyki” w kategorii książki roku.

- Radek Rak – publikował opowiadania w "Nowej Fantastyce", "Lampie" i e-zinie "Esensja". W 2014 roku ukazała się jego debiutancka powieść "Kocham cię, Lilith", a w roku 2016 kolejna - "Puste niebo". Znalazł się również wśród sześciu autorów opowiadań, które zebrane zostały w antologii w ramach projektu "Legendy Polskie".

- Anna „Arshania” Klemenska – cosplayerka. Jej przygoda z cosplayem zaczęła się na targach gier komputerowych Poznań Game Arena 2014, gdzie zadebiutowała na scenie jako Shepard z serii „Mass Effect”. Od tego czasu wykonała wiele pełnych strojów oraz stylizacji cosplay'owych, między innymi Czarodziejki z „Diablo III” czy Archanioła z „Heroes of Might and Magic V”. Zdobywczyni kilku nagród w konkursach cosplayowych, członkini jury na konwentach takich jak Opolcon czy Kokon.

To, co najważniejsze

 

VIII Konwent Fantastyki Fantasmagoria organizowany jest przez Klub Fantastyki Fantasmagoria oraz Miejski Ośrodek Kultury w Gnieźnie. Dzięki wysiłkowi 19 organizatorów, kilkudziesięciu wolontariuszy, wsparciu MOK oraz sponsorów, wstęp na wszystkie konwentowe wydarzenia jest darmowy. Początek konwentu w piątek, 17 lutego 2017 o 17.00. Ostatnie punkty programu zakończą się w niedzielę, 19 lutego 2017 o 14.00. Szczegółowy program konwentu dostępny na FB/FantasmagoriaGniezno lub na fantasmagoria.gniezno.pl/konwent 

Nowości - Wydarzenia

   

 Witajcie Fani Fantastyki!Warszawskie Targi Fantastyki

Dnia 28 listopada wyruszyliśmy na podbój Warszawy, a dokładnie Warszawskich Targów Fantastyki!

Jeszcze zanim przekroczyliśmy próg Galerii Babka, przed rezerwacją biletów, czekało na nas niesamowite zaskoczenie, jakim była dowolna opłata za bilety. Nie często spotkać można tak ciekawe i nowatorskie rozwiązanie, a to oznacza, że organizatorom naprawdę zależało na odwiedzających. 

Na miejscu zastaliśmy bardzo dużo, jak na tak niewielki budynek, przeróżnych stoisk. Znaleźć można było na nich, m.in. akcesoria do charakteryzacji, rękodzieła w stylu Steampunk'owym czy gotyckim, koszulki dla fanów fantastycznych serii, przeróżne mangi, gry planszowe czy nawet ozdobne kieliszki. Osoby lubiące fantastyczne wyroby, na pewno znalazły na targach coś dla siebie. 

Organizacja tego wydarzenia, już od internetowych rezerwacji, aż po same targi, była niewątpliwie dobrze przemyślana. Jedynym minusem był brak miejsca, w którym goście mogliby złapać oddech i chwilę odpocząć po owocnych łowach na kolorowych stoiskach.

 

Tegoroczne Warszawskie Targi Fantastyki oceniamy zdecydowanie pozytywnie i zachęcamy Was do śledzenia nowinek z nimi związanych na stronie: targifantastyki.pl

 

A także zapraszamy do obejrzenia stoisk, jakie uchwyciliśmy na zdjęciach :)

 

  {phocagallery view=category|categoryid=14|imagerandom=0|displayname=0|displaydownload=0|displaybuttons=1|detail=3}

 

PyrkonW tym roku wzięliśmy udział w największym festiwalu fantastyki w Polsce- Pyrkonie. Odbywał się w dniach 24-26 kwietnia w Poznaniu.
Na miłośników fantastyki czekało mnóstwo atrakcji. Mogli oni zobaczyć wiele wystaw tematycznych, m.in. papierowych modeli ze świata Gwiezdnych Wojen, niezwykłych gadżetów ze Steampunkowej Wioski, wielkich gadów z Krainy Smoków, czy kunsztownie wykonanej broni średniowiecznej. Chętni mogli spróbować swoich sił stając na arenie gladiatorów, bądź obejrzeć pokaz walk rycerskich. A to dopiero początek niespodzianek.
Na zwiedzających czekała bogato wyposażona sala gier, w której pasjonaci elektronicznej rozrywki demonstrowali swoje umiejętności, zarówno w najnowszych, jak i starszych produkcjach. Nie tylko gry komputerowe cieszyły się ogromną popularnością, również fabularne i planszowe gromadziły rzeszę zwolenników.
Z Pyrkonu nie można było wyjść bez pamiątki. Bogato zaopatrzone sklepiki kusiły potężnymi artefaktami, takimi jak: magiczne książki, czarodziejskie kości, skórzane gogle (+30 do Steampunku) i japońskie przysmaki.
Żądnym wiedzy przedstawiano różnorodne ciekawostki ze świata fantastyki i nie tylko. W festiwalu wzięło udział również wiele sławnych osobistości, m.in. Andrzej Pilipiuk, Jarosław Grzędowicz, czy Jakub Ćwiek.
Warto zwrócić uwagę na niezwykle wiernie odwzorowane kostiumy postaci fantastycznych, w których tego roku pokazali się uczestnicy. Podsumowaniemtrudu jaki włożyli w przygotowanie przebrań była pyrkonowa maskarada.
Choć atrakcje Pyrkonu przygotowane były na najwyższym poziomie, to tak naprawdę ludzie tworzyli niepowtarzalny klimat. Tysiące osób, takich jak my, z radością przybywało na imprezę, by dzielić się swoją pasją. W tych dniach Poznań wypełnił się rozmaitością barw. Przyczynili się do tego przede wszystkim cosplayerzy, którzy swym wyglądem przyciągali liczne spojrzenia.
To wszystko wywarło na nas ogromne wrażenie. W Pyrkonie uczestniczyliśmy po raz pierwszy, lecz na pewno nie ostatni!

 

 

Jeśli chcecie dowiedzieć się więcej o tym wydarzeniu, odwiedźcie oficjalną stronę: www.pyrkon.pl

 

A oto nasza fotorelacja z Pyrkonu:

{phocagallery view=category|categoryid=6|imagerandom=0|displayname=0|displaydownload=0|displaybuttons=1|detail=3}

                                                                                 

                                                                              Jagacon 2017

 

Mamy tę niewypowiedzianą przyjemność zaprosić wszystkich zainteresowanych na piątą już odsłonę Świętokrzyskiego Konwentu Fantastyki Jagacon, który odbędzie się w dniach 28-30 lipca 2017 roku. Nie ważne, czy zamierzasz przybyć do nas na pieszo, miotłą latającym dywanem czy krążownikiem Imperium, przypominamy o aktualizacji współrzędnych, ponieważ tym razem, tak dla odświeżającej odmiany, cała impreza odbędzie się w Miedzianej Górze, a nie jak dotychczas w Suchedniowie. Nowa lokacja to nowe warunki i kolejny krok w stronę rozwoju (i podbicia całej galaktyki). Pełne współrzędne miejsca konwentu to Kostomłoty II 94, 26-085 Miedziana Góra.

 

Jagacon to 3-dniowa impreza poświęcona szeroko pojętej fantastyce, grom, jednak nie tylko tym elektronicznym, ale i planszowym w ich najlepszym wydaniu, oraz mandze i anime, a także kulturze Kraju Kwitnącej Wiśni, która zyskuje u nas coraz większe rzesze fanów. Najróżniejsze atrakcje będą odbywać niemal bez przerwy (w tym także w nocy) w kilku miejscach jednocześnie - nazwijmy je blokami tematycznymi. Łączna suma godzin programowych owych bloków wynosić będzie ponad 300 (!), a będą one dotyczyć najróżniejszych zagadnień.

 

 

BLOK PRELEKCYJNY/GOŚCIE SPECJALNI

 

To miejsce gdzie pasjonaci przekazują swoją wiedzę swoim przyszłym padawanom tudzież spragnionym tej wiedzy słuchaczom. Bardzo łatwo zaobserwować tu dość rzadko spotykane zjawisko polegające na tym, że ludzie z własnej nieprzymuszonej woli spędzają czas na słuchaniu wykładów. BA! Sprawia im to nawet przyjemność. Choć trzeba przyznać, iż tematy z jakimi przyjdzie się im spotkać są niezwykle zajmujące a same prelekcje są niejednokrotnie prowadzone przez prawdziwych ekspertów lub autorów znanych cyklów książek. Swoją obecność potwierdzili już u nas Paweł Majka i Kazimierz Kyrcz. Tematem przewodnim tegorocznej edycji konwentu będzie Science-Fiction z dużym naciskiem na Cyberpunk i Gwiezdne Wojny.

 

MANGA i ANIME/CZYTELNIA KOMIKSÓW

 

Kraj Kwitnącej Wiśni wita! 30 godzin atrakcji związanych z popkulturą Japonii jest tym, co tygryski lubią najbardziej. Największy nacisk oczywiście zostanie położony na prezentacje dotyczące różnych serii i pełnometrażówek. Ghost in the Shell przerobimy w pierwszej kolejności ;) Dla fanów mang zostanie utworzona czytelnia komiksów - odnajdą się w niej też miłośnicy tytułów europejskich jak i amerykańskich, ponieważ w tych papierowych przedstawicieli powieści graficznych z tych kontynentów również nam nie zabraknie.

 

ATRAKCJE SPECJALNE

 

Gwoździem programu tegorocznej edycji ma być wielka wystawa modeli inspirowanych sagą "Gwiezdne Wojny". Autorami prac będą m.in. Bernard Szukiel, Krzysztof Wilczyński oraz Maciej Kwolek!  Poza dużą ilością szczegółowo wykonanych miniatur, będziecie mogli zobaczyć rekonstrukcje kantyny Mos Eisley oraz rekonstruktorów postaci z gwiezdnej sagi (Legion 501). Ponadto zaprosimy Was na Wielki Jagaconowy Turniej Quidittcha, w którym najlepsza drużyna zostanie nagrodzona epickim pucharem. Jako kolejne atrakcje należy wymienić stoisko gier i zabaw analogowych Zbója Szydło, stanowisko Kata Krakowskiego zwanego Smutnym Michałem, pokaz gadów egzotycznych, całonocne pokazy filmów na dużym ekranie oraz konkurs cosplay, w trakcie którego zostaną wyróżnione najlepsze stroje Wiedźmy i Zbója. 

 

ELEKTRONICZNA ROZRYWKA

 

Jeśli macie już dosyć klasycznego e-sportu, wielkich ekranów i rozkrzyczanych komentatorów, to nasza impreza będzie dla Was dobrą alternatywą. Jagacon skupia się przede wszystkim na retro gamingu - w naszej strefie elektronicznej rozrywki nie zabraknie tak starych sprzętów do grania jak klasyczne "pegazusy" czy "atari", a także turniejów w takie klasyki jak pierwszy Starcraft, Quake II, CS. Ponadto polecamy wypróbować także naszą sekcje gier Indie i Osu! 

 

GAMES ROOM

 

Posiadamy jedną z największych wypożyczalni gier planszowych wśród polskich imprez. Blisko 500 niepowtarzających się tytułów sprawi, że nie będziesz chciał odchodzić od stołów przez 24h. A taka sytuacja może być jak najbardziej prawdopodobna, gdyż Games Room czynny będzie non stop przez 3 dni imprezy!

 

GRY BITEWNE/MAGIC THE GATHERING

 

Klub gier bitewnych KIEŁ zorganizuje dla Was duży sankcjonowany turniej Warhammera 40k oraz Star Wars X-wing, gdzie dodatkową nagrodą będzie wyjątkowy gadżet z uniwersum SW. Blok MTG natomiast obfitować będzie w turnieje wszystkich ważniejszych formatów: modern, standard czy też draft. Zapewne wyląduje u nas jedno PPTQ, a na nim najwybitniejsi gracze regionu. Jeśli lubisz pograć budżetowo, to powinny zadowolić Cię częste rapack drafty. Organizatorem całej strefy jest Wargamer. 

 

RPG/LARP

 

Zwane inaczej grami wyobraźni lub grami fabularnymi otworzą przed Wami nowe pokłady iście geekowskiej rozrywki. By wziąć udział w przygodzie nie potrzebujecie nic poza kartką, czymś do pisania oraz kilkoma wolnymi godzinami. Możecie wcielić się w dowolną postać i odgrywać ją w interakcji z innymi graczami - ogranicza Was jedynie Wasza wyobraźnia! LARPy natomiast przeniosą epicką przygodę znad stołu, podręcznika i kostek prosto w teren.

 

WYSTAWCY

 

Przyjeżdżając na konwent nie zapomnijcie wziąć więcej gotówki, ponieważ jest to  świetna okazja do kupna unikatowych gadżetów związanych z fantastyką począwszy od książek, komiksów, przypinek, poduszek, podkładek, koszulek, poprzez planszówki, kostki, figurki, aż po gotyckie gorsety, wyroby skórzane i innym, mniej lub bardziej nietuzinkowym rękodziele skończywszy. 

 

Akredytacja, w którą wliczony jest nocleg wynosi:

 

Piątek, sobota, niedziela - 20 zł

Sobota, niedziele - 15 zł

Niedziela - 5 zł

 

Nocleg jest organizowany w budynku remizy strażackiej oddalonej o 3 minuty drogi od szkoły, w której znajduje się konwent. By jednak z niego skorzystać będziecie potrzebować karimaty oraz śpiwora. Z noclegu i nocnego przebywania na terenie imprezy mogą skorzystać osoby, które ukończyły 16 rok życia. Ponadto, uczestnicy spełniający ten warunek, a nie mogący pochwalić się jeszcze dowodem osobistym (i wiekiem 18+) będą zobowiązane do przedstawiania zgody od rodzica (druk do pobrania na stronie konwentu już niebawem). Więcej szczegółów dotyczących programu oraz regulamin imprezy znajdziecie na www.jagacon.pl

 

Konwent finansowany ze środków Gminy Miedziana Góra. Organizatorami imprezy są Stowarzyszenie Spektrum Możliwości oraz Stowarzyszenie Tygiel.

 

A oto wideo zapowiedź tegorocznej edycji Jagaconu!

 

djembed

 

 

 

 

 

Brodnicon 2018

 

O festiwalu

Konwent Fantastyki Brodnicon jest już drugą edycją wydarzenia, które skierowane jest do pasjonatów fantastyki, science-fiction, mangi i anime, literatury, gier oraz nauki. Odbędzie się w dniach 1- 3 czerwca 2018 roku w Zespole Szkół nr 1 w Brodnicy im. Karola Wojtyły - Jana Pawła II. Tworzony jest przed doświadczony zespół ludzi, którzy są odpowiedzialni m.in za Copernicon w Toruniu.

Dlaczego warto nas odwiedzić?

Konwent Fantastyki Brodnicon oferuje ponad sto godzin różnorodnego programu. Uczestnicy będą mogli wziąć udział w licznych prelekcjach, spotkaniach autorskich, konkursach, turniejach gier planszowych oraz komputerowych, panelach dyskusyjnych oraz w grze konwentowej...

Brodnicon odbywa się w Brodnicy - mieście które znajduje się na terenie Pojezierza Brodnickiego, na którego terenie jest Park Krajobrazowy oraz Dolina Drwęcy. Na miasto z ponad 700-letnią historią spoglądają liczne zabytki, w tym najbardziej rozpoznawalna, wieża zamku krzyżackiego.

Nie tylko fantasta odnajdzie się na Brodniconie. W naszej ofercie, oprócz sporej dawki fantastycznej zabawy, uczestnicy znajdą wiele prelekcji związanych ze światem nauki: historią czy socjologią. Połączenie literatury,gier i nauki to mieszanka w której każda osoba odwiedzająca nasz konwent znajdzie coś dla siebie.

Czas i miejsce

Tegoroczna edycja Konwentu Fantastyki Brodnicon odbędzie się w dniach 1- 3 czerwca 2018 roku. Miejscem konwentu jest Zespół Szkół nr 1 w Brodnicy im. Karola Wojtyły - Jana Pawła II przy ul. Matejki 5 w Brodnicy.

Akredytacja

Konwent Fantastyki Brodnicon jest darmowy! Zachęcamy serdecznie do wzięcia udziału.

Nocleg

Uczestnicy konwentu mogą nocować w wyznaczonych salach Domu Harcerza w Brodnicy przy ul. Nad Drwęcą 30.

 

Link do Fanpage Konwentu Fantastyki Brodnicon : https://web.facebook.com/brodnicon/

Link do wydarzenia na Facebook : https://web.facebook.com/events/900994236750694/

 

 

W dniach 8- 10 lipca, w Częstochowie, odbył się Medalikon- konwent mangi, anime i fantastyki. Mimo, iż nie było to ogromne wydarzenie, zachwyciło nas swoim magicznym klimatem. Bo gdzie, jak nie na Medalikonie, mogliście wygrać w konkursach ziemię czy żyrandol?

Konwent oferował atrakcje mające jak najbardziej zintegrować uczestników. Do dyspozycji gości była sala Ultra Star, w której chętni mogli wypróbować swój wokal przy polskich szlagierach, maty taneczne łączące miłośników dzikich pląsów, czy strefa gier oferująca mnóstwo ciekawych pozycji dla pasjonatów planszówek. Zainteresowani nowinkami elektronicznymi, mogli spędzić długie godziny przy grze OSU! czy Sound Voltex.

W programie Medalikonu nie mogło zabraknąć porcji „bezsensownej przemocy”, czyli rozgrywek Juggera! Udział w meczach mogli brać wszyscy uczestnicy, którzy nie bali się znokautowania piankową bronią. Konwent dostarczył nam również tradycyjnej rozrywki w postaci niesamowitych, irlandzkich tańców grupy Irish Steps, jak również melodii ze znanych dzieł fantasy, przygrywanych na flecie.

Żaden porządny konwent nie obędzie się bez konkursu Cosplay, więc na Medalikonie również mogliśmy podziwiać zmagania uczestników. Każdy z nich, ze starannością przygotował swoją charakteryzację, a na scenie wczuwał się w odgrywaną postać. Mimo, iż frekwencja cosplayerów  nie była duża, to relacja między publicznością a występującymi była lepsza niż na niejednym, większym konkursie.

Dla chcących zgłębiać wiedzę o fantastyce czy mandze, przygotowano różne, ciekawe prelekcje. Wiele osobistości i pasjonatów zgromadziło się na konwencie, by móc przekazać uczestnikom mnóstwo informacji o światach magii, bajkowych krainach i bohaterach ulubionych książek.  

Po skorzystaniu z przygotowanych przez organizatorów atrakcji, chętni mogli udać się na małe zakupy do strefy handlowej, która obfitowała w najrozmaitsze gadżety z gier czy filmów, książki fantasy, ręcznie robione dodatki do strojów, czy… maski przeciwgazowe na czas apokalipsy.

Organizację konwentu, panującą na nim atmosferę i niesamowitą rozrywkę przygotowaną przez organizatorów Medalikonu oceniamy na 5! Na pewno pojawimy się na nim za rok!

 

Po więcej informacji o konwencie, zaglądajcie na stronę: http://www.medalikon.pl/2016/index.php?cat=12

 

 

Zapraszamy Was również do przejrzenia małej galerii zdjęć z wydarzenia:

 

 {phocagallery view=category|categoryid=19|imagerandom=0|displayname=0|displaydownload=0|displaybuttons=1|detail=3}

Ruda Mithrilu        MCK

 

 

 

Zapraszamy na Drugą Rudę Mithrilu!

 

 

 

Konwent Fantastyki Druga Ruda Mithrilu: W kopalniach Morii to dwudniowa impreza łącząca fanów, sympatyków i miłośników fantastyki, odbywająca się w Rudzie Śląskiej. Zorganizowane przy współpracy Stowarzyszenia Klub Fantastyki „Ruda Mithrilu” z Rudy Śląskiej oraz Miejskiego Centrum Kultury im. Henryka Bisty w Rudzie Śląskiej, wydarzenie jest kierowane nie tylko do tych, którzy z fantastyką są za pan brat, ale też do tych, którzy dopiero stawiają swoje pierwsze kroki, a nawet tych, którzy dotychczas tylko o fantastyce słyszeli. Konwent, który już po raz drugi odbędzie się w Rudzie Śląskiej, został zaplanowany na 28 i 29 stycznia 2017 roku i od samego początku cieszy się dużym zainteresowaniem. W programie imprezy, bowiem, organizatorzy przygotowali mnóstwo atrakcji, wśród których każdy znajdzie coś dla siebie. Nie zabraknie zarówno wystąpień i prelekcji znanych pisarzy polskiej fantastyki, cosplayerów i osób ze świata kultury czy mediów, ale też każdy będzie miał szansę wystąpić na scenie, wziąć udział w wielu konkursach i zabawach oraz zdobyć dla siebie trochę mithrilu.

 

 

Czym jednak jest mithril i co się z nim robi?

 

 

Podczas Drugiej Rudy Mithrilu, każdy uczestnik weźmie udział w zabawie konwencyjnej, polegającej na gromadzeniu rudy mithrilu. Tym, którzy nie mieli do tej pory styczności z tym pojęciem, wyjaśniamy, że mithril jest metalem wymyślonym i stworzonym przez

 

J.R.R. Tolkiena. Z wyglądu przypomina srebro, jednak jego trwałość, wytrzymałość na ciosy, rzadkość i trudność obróbki sprawia, że jest on niezwykle cenny i niezwykle pożądany. Wydobywa się go, tak jak i inne metale, w formie rudy, którą następnie oczyszcza się do postaci, w której można go obrabiać. Właśnie takie rudy będzie można zebrać, bądź wygrać, przez cały czas trwania Konwentu. Pewną ilość rudy mithrilu każdy uczestnik otrzyma już na starcie imprezy, w momencie akredytacji. Kolejne będzie zdobywał odwiedzając rozmieszczone na terenie Konwentu miejsca, biorąc udział w konkursach i zabawach. Zdobyte w ten sposób rudy, będzie można wymienić w Sklepiku Konwentowym na atrakcyjne nagrody.

 

Konwent pełen wrażeń!

 

 

Organizatorzy Konwentu dbają o to, żeby impreza była niezapomnianym przeżyciem i służyła promocji nie tylko kultury, literatury czy ciekawych form spędzania wolnego czasu , ale też samej Rudy Śląskiej. Działalność Klubu jest promowana hasłem: „Tak fantastycznie jest tylko w Rudzie!” i to hasło Klub chce swoim wydarzeniem zrealizować. W programie znajdą się więc:

 

Spotkania ze znakomitymi autorami i gośćmi Konwentu – swój udział potwierdzili już podwójny laureat tegorocznej Nagrody Fandomu Polskiego im. Janusza Zajdla - Robert M. Wegner, laureat Nagrody Literackiej im. Jerzego Żuławskiego - Paweł Majka, Andrzej Pilipiuk, Marcin Sergiusz Przybyłek, czy Dominika Węcławek.

 

Games-room – czyli sala pełna gier planszowych i karcianych, w której można odpocząć, zrelaksować się czy poznać ciekawych ludzi.

 

Konkurs Cosplay – jak zwykle na wysokim poziomie, jak zwykle pełen wyrazistych, barwnych postaci znanych z gier, książek, mang i anime.

 

Wykłady i prelekcje – organizatorzy mają tu na myśli nie tylko zaproszonych gości, ale też każdy może mieć swój wkład w Konwent i przygotować własny wykład, zgodnie z przygotowanymi panelami tematycznymi.

 

Konkursy – w tym najważniejsze z nich, czyli Konkurs Improwizacji i Zawody Gońców Królewskich o Złote Kalesony.

 

Turnieje – gier planszowych, karcianych, w których do wygrania, poza sławą zwycięzcy będą także rudy mithrilu.

 

Stoiska wystawców – na których będzie można zakupić prezentowane przez nich wyroby lub uzupełnić biblioteczkę.

 

Oczywiście to tylko najważniejsze z atrakcji, organizatorzy zapewniają, że będzie ich dużo więcej, a wśród nich sesje RPG, Chamber LARPy, konkursy wiedzy i wiele, wiele innych.

 

 

Bilety

 

 

Bilety wstępu na Konwent obowiązują w pięciu wariantach. W zależności od wybranego wariantu uczestnik otrzymuje różne przywileje:

 

 

Smocza Łuska (bilet kolekcjonerski) - 50 zł (unikalny wygląd, możliwość korzystania ze wszystkich atrakcji Konwentu przez dwa dni, miejsce noclegowe, cztery rudy mithrilu, specjalny identyfikator na konwencie, dodatkowe gratisy i bonusy)

 

Królewski - 35 zł (możliwość korzystania ze wszystkich atrakcji Konwentu przez dwa dni, miejsce noclegowe, dwie rudy mithrilu)

 

Książęcy - 30 zł (możliwość korzystania ze wszystkich atrakcji Konwentu przez dwa dni, dwie rudy mithrilu)

 

Sztygar - 20 zł (możliwość korzystania ze wszystkich atrakcji Konwentu w sobotę, jedna ruda mithrilu)

 

Górnik - 15 zł (możliwość korzystania ze wszystkich atrakcji Konwentu w niedzielę, jedna ruda mithrilu)


Gdzie szukać informacji?

 

 

Wszelkie najważniejsze wiadomości na bieżąco można znaleźć na kanałach informacyjnych Drugiej Rudy Mithrilu: W kopalniach Morii:

 

–   w internecie na stronie  www.ruda-mithrilu.pl

–   na fanpage Klubu na Facebooku:  www.facebook.com/Ruda.Mithrilu

–   na wydarzeniu na Facebooku:  https://www.facebook.com/events/504177853040625/

 

Pytania zaś i uwagi można kierować:

–   telefonicznie: 792 314 240

–   mailowo:  klub@ruda-mithrilu.pl

 

Zapraszamy!

 

 

 

 

Tak fantastycznie jest tylko w Rudzie!

Copyright © 2015 mitycznytalent.pl, Wszelkie prawa zastrzeżone.
poniedziałek, czerwiec 18, 2018