ADSENSE

Wydarzenia

 

Jesteś fanem eventów fantastycznych i często je odwiedzasz? A może wręcz przeciwnie, nigdy nie byłeś na takim wydarzeniu i chcesz dowiedzieć się jak wygląda? W takim razie, w tej zakładce odnajdziesz nasze relacje ze spotkań fanów fantastyki i wielu ciekawych wydarzeń, które na pewno Cię zainteresują!

 

Pokaż # 
Tytuł Odsłony
Wondercon 3.0 1320
Relacja: Dni Fantastyki 2016 1476
Dni Fantastyki 2016 2083
Pyrkon 2016 2268
Relacja: Pyrkon 2016 2618
Jak przygotować się na Pyrkon 2016? 3655
Warszawskie Targi Fantastyki 2015 2615
Polcon 2015 10315
Baltikon 2015 5016
Dni Fantastyki 2015 5868

Nowości - Wydarzenia

Ruda Mithrilu        MCK

 

 

 

Zapraszamy na Drugą Rudę Mithrilu!

 

 

 

Konwent Fantastyki Druga Ruda Mithrilu: W kopalniach Morii to dwudniowa impreza łącząca fanów, sympatyków i miłośników fantastyki, odbywająca się w Rudzie Śląskiej. Zorganizowane przy współpracy Stowarzyszenia Klub Fantastyki „Ruda Mithrilu” z Rudy Śląskiej oraz Miejskiego Centrum Kultury im. Henryka Bisty w Rudzie Śląskiej, wydarzenie jest kierowane nie tylko do tych, którzy z fantastyką są za pan brat, ale też do tych, którzy dopiero stawiają swoje pierwsze kroki, a nawet tych, którzy dotychczas tylko o fantastyce słyszeli. Konwent, który już po raz drugi odbędzie się w Rudzie Śląskiej, został zaplanowany na 28 i 29 stycznia 2017 roku i od samego początku cieszy się dużym zainteresowaniem. W programie imprezy, bowiem, organizatorzy przygotowali mnóstwo atrakcji, wśród których każdy znajdzie coś dla siebie. Nie zabraknie zarówno wystąpień i prelekcji znanych pisarzy polskiej fantastyki, cosplayerów i osób ze świata kultury czy mediów, ale też każdy będzie miał szansę wystąpić na scenie, wziąć udział w wielu konkursach i zabawach oraz zdobyć dla siebie trochę mithrilu.

 

 

Czym jednak jest mithril i co się z nim robi?

 

 

Podczas Drugiej Rudy Mithrilu, każdy uczestnik weźmie udział w zabawie konwencyjnej, polegającej na gromadzeniu rudy mithrilu. Tym, którzy nie mieli do tej pory styczności z tym pojęciem, wyjaśniamy, że mithril jest metalem wymyślonym i stworzonym przez

 

J.R.R. Tolkiena. Z wyglądu przypomina srebro, jednak jego trwałość, wytrzymałość na ciosy, rzadkość i trudność obróbki sprawia, że jest on niezwykle cenny i niezwykle pożądany. Wydobywa się go, tak jak i inne metale, w formie rudy, którą następnie oczyszcza się do postaci, w której można go obrabiać. Właśnie takie rudy będzie można zebrać, bądź wygrać, przez cały czas trwania Konwentu. Pewną ilość rudy mithrilu każdy uczestnik otrzyma już na starcie imprezy, w momencie akredytacji. Kolejne będzie zdobywał odwiedzając rozmieszczone na terenie Konwentu miejsca, biorąc udział w konkursach i zabawach. Zdobyte w ten sposób rudy, będzie można wymienić w Sklepiku Konwentowym na atrakcyjne nagrody.

 

Konwent pełen wrażeń!

 

 

Organizatorzy Konwentu dbają o to, żeby impreza była niezapomnianym przeżyciem i służyła promocji nie tylko kultury, literatury czy ciekawych form spędzania wolnego czasu , ale też samej Rudy Śląskiej. Działalność Klubu jest promowana hasłem: „Tak fantastycznie jest tylko w Rudzie!” i to hasło Klub chce swoim wydarzeniem zrealizować. W programie znajdą się więc:

 

Spotkania ze znakomitymi autorami i gośćmi Konwentu – swój udział potwierdzili już podwójny laureat tegorocznej Nagrody Fandomu Polskiego im. Janusza Zajdla - Robert M. Wegner, laureat Nagrody Literackiej im. Jerzego Żuławskiego - Paweł Majka, Andrzej Pilipiuk, Marcin Sergiusz Przybyłek, czy Dominika Węcławek.

 

Games-room – czyli sala pełna gier planszowych i karcianych, w której można odpocząć, zrelaksować się czy poznać ciekawych ludzi.

 

Konkurs Cosplay – jak zwykle na wysokim poziomie, jak zwykle pełen wyrazistych, barwnych postaci znanych z gier, książek, mang i anime.

 

Wykłady i prelekcje – organizatorzy mają tu na myśli nie tylko zaproszonych gości, ale też każdy może mieć swój wkład w Konwent i przygotować własny wykład, zgodnie z przygotowanymi panelami tematycznymi.

 

Konkursy – w tym najważniejsze z nich, czyli Konkurs Improwizacji i Zawody Gońców Królewskich o Złote Kalesony.

 

Turnieje – gier planszowych, karcianych, w których do wygrania, poza sławą zwycięzcy będą także rudy mithrilu.

 

Stoiska wystawców – na których będzie można zakupić prezentowane przez nich wyroby lub uzupełnić biblioteczkę.

 

Oczywiście to tylko najważniejsze z atrakcji, organizatorzy zapewniają, że będzie ich dużo więcej, a wśród nich sesje RPG, Chamber LARPy, konkursy wiedzy i wiele, wiele innych.

 

 

Bilety

 

 

Bilety wstępu na Konwent obowiązują w pięciu wariantach. W zależności od wybranego wariantu uczestnik otrzymuje różne przywileje:

 

 

Smocza Łuska (bilet kolekcjonerski) - 50 zł (unikalny wygląd, możliwość korzystania ze wszystkich atrakcji Konwentu przez dwa dni, miejsce noclegowe, cztery rudy mithrilu, specjalny identyfikator na konwencie, dodatkowe gratisy i bonusy)

 

Królewski - 35 zł (możliwość korzystania ze wszystkich atrakcji Konwentu przez dwa dni, miejsce noclegowe, dwie rudy mithrilu)

 

Książęcy - 30 zł (możliwość korzystania ze wszystkich atrakcji Konwentu przez dwa dni, dwie rudy mithrilu)

 

Sztygar - 20 zł (możliwość korzystania ze wszystkich atrakcji Konwentu w sobotę, jedna ruda mithrilu)

 

Górnik - 15 zł (możliwość korzystania ze wszystkich atrakcji Konwentu w niedzielę, jedna ruda mithrilu)


Gdzie szukać informacji?

 

 

Wszelkie najważniejsze wiadomości na bieżąco można znaleźć na kanałach informacyjnych Drugiej Rudy Mithrilu: W kopalniach Morii:

 

–   w internecie na stronie  www.ruda-mithrilu.pl

–   na fanpage Klubu na Facebooku:  www.facebook.com/Ruda.Mithrilu

–   na wydarzeniu na Facebooku:  https://www.facebook.com/events/504177853040625/

 

Pytania zaś i uwagi można kierować:

–   telefonicznie: 792 314 240

–   mailowo:  klub@ruda-mithrilu.pl

 

Zapraszamy!

 

 

 

 

Tak fantastycznie jest tylko w Rudzie!

W dniach 25-26 czerwca mieliśmy niesamowitą przyjemność uczestniczyć w, odbywającym się we Wrocławiu, Wonderconie 3.0, czyli trzeciej edycji konwentu poświęconego fantastyce, mandze i anime. W tym roku był on połączony z mistrzostwami gry DOTA 2, co przyciągnęło wielu fanów elektronicznych rozgrywek.

Twórcy konwentu postawili zdecydowanie na rozbudowaną strefę stoisk zarówno handlowych, na których mogliśmy znaleźć wiele gadżetów z ulubionych filmów czy książek, jak i rozrywkowych, gdzie można było zrelaksować się przy wciągającej grze.

Niezwykłą furorę zrobił konkurs cosplay, który zorganizowano na naprawdę wysokim poziomie. Uczestnicy, poza dopracowanymi strojami, przygotowali niezwykle kreatywne występy, które z przyjemnością się oglądało.

Na pochwałę zasługują Helperzy, którzy pomimo wielu emocji i drobnych poślizgów, z zimną krwią i niezwykłą pasją pomagali zorganizować świetne występy, a także służyli pomocą zagubionym konwentowiczom.

Jak wiadomo, nie ma dobrego konwentu bez ludzi pełnych zapału i chęci do odkrywania nieznanych meandrów fantastycznego świata. Pod tym względem Wondercon również nas nie zawiódł. Spotkaliśmy wielu pozytywnie zakręconych ludzi, przyglądaliśmy się bardzo realistycznie prowadzonej sesji RPG, z bliska śledziliśmy zmagania graczy DOTA 2 podczas turnieju. Spotkaliśmy się z wieloma pozytywnymi emocjami, które na pewno długo będą nam towarzyszyć!

Za rok też chętnie przybędziemy na Wondercon, do czego Was również zachęcamy!

Koniecznie odwiedźcie Wonderconową stronę: http://wondercon.pl i zajrzyjcie do naszej małej galerii zdjęć umieszczonej poniżej!

 

 {phocagallery view=category|categoryid=18|imagerandom=0|displayname=0|displaydownload=0|displaybuttons=1|detail=3}

 


Pyrkon 2016Pyrkon znów pozytywnie nas zaskoczył! Cosplayerzy jak zawsze nie zawiedli i na terenie konwentu mogliśmy podziwiać, co najmniej, setki postaci filmowych, serialowych i mangowych. Nawet podczas niedzielnej niepogody można było oglądać przebrania tych najwytrwalszych.

Naszą uwagę przykuła ogromna otwartość konwentowiczów, niejednokrotnie paradujących z napisem „Free hugs” czy „The end is near”.

Organizacja również zasługuje na pochwałę. Już przy wejściu widać było zaangażowanie gżdaczy kierujących ludzi do odpowiednich stanowisk. Jedynym minusem było zorganizowanie Maskarady w miejscu za małym dla tak dużej ilości osób, jakie przybyły na konwent. Przez to, nam również nie udało się w niej uczestniczyć.

Tegoroczna strefa wystawców obfitowała w wiele fantastycznych światów, wśród których przeważała tematyka postapo. Największą popularnością cieszył się jednak namiot superbohaterów, którzy śmiało wychodzili naprzeciw uczestnikom Pyrkonu. Dzięki nim wiele osób może pochwalić się zdjęciami z samym Thorem czy Deadpool’em.

Strefa handlowa wypełniona była różnorodnymi stoiskami, na których możny było zakupić książki swoich ulubionych twórców, skompletować cały fantastyczny strój, uzupełnić kolekcję mang czy nabyć dzieła młodych artystów.

Czymś, co pochłonęło nas na kilka godzin, był Quest organizowany przez Poznańską Gildię Graczy. Polegał on na wykonaniu dwudziestu zadań na stoiskach niezależnych twórców gier. Większość z nich opierała się na przetestowaniu produkcji. Naszą misją było m.in. wcielenie się w postać wikinga walczącego z orkami na stoisku Studia Monster Couch, wykonywanie akrobacji uciętym palcem u Sleepless Clinic, a także dynamiczna, czteroosobowa rozgrywka w grze Assassin’s vs Pirates opracowanej przez Studio Deadbit. Jednak nie samym Questem żył games room. Odbywało się w nim wiele turniejów, a chętni mogli także obejrzeć rozgrywki na wielkim ekranie.

Dużo działo się na Pyrkonowych arenach. Każdego dnia można było podziwiać mecze Quidditcha, starcia szermierzy czy pokazy sztuk walki. Uczestnicy konwentu często brali czynny udział w różnych dyscyplinach. Integrowali się podczas gier bitewnych, tańczenia Belgijki, strzelania z łuku i wielu innych.

Na Pyrkonie nie mogło zabraknąć też prelekcji prowadzonych przez wielu znakomitych gości. Między innymi to właśnie ich obecność sprawiła, że na znaczną część z nich ciężko było się dostać. Sporym zainteresowaniem cieszyła się m.in. sala naukowa, która wielokrotnie pękała w szwach.

Tegoroczny Pyrkon oceniamy na szóstkę! Miał on zdecydowanie fantastyczny klimat. Na pewno, za rok również się na nim pojawimy. Mamy nadzieję, że Wy także!

                                                                                                           

Poniżej zamieściliśmy małą galerię zdjęć z wydarzenia. Teraz jednak musimy kończyć relację, bo

 „- Zaraz będzie ciemno!

 

- Zamknij się!”

 

 

{phocagallery view=category|categoryid=16|imagerandom=0|displayname=0|displaydownload=0|displaybuttons=1|detail=3}

                          

Zespół Percival powraca z wyjątkowym widowiskiem WILD HUNT LIVE!

 

Po niesamowitym sukcesie pierwszej edycji trasy (wszystkie koncerty wyprzedane!) Percival ponownie zaprezentuje muzykę wykorzystaną w najbardziej rozpoznawalnej polskiej grze RPG.

Tym razem będzie to rozszerzony o dodatkowe utwory repertuar w jeszcze lepszej oprawie świetlno-wizualnej, z nowymi projekcjami przygotowanymi specjalnie na tę edycję trasy.

Zespół wystąpi w pięknych strojach nawiązujących do wczesnego średniowiecza oraz zagra na niepowtarzalnych instrumentach, których brzmienie nadało tak wyjątkowego, unikalnego klimatu muzyce z gry. Widowisko uświetni swymi akrobatyczno - tanecznymi występami Teatr Avatar.

 

WILD HUNT LIVE to wspaniała gratka dla wszystkich miłośników Wiedźmina, fantastyki oraz

pięknej muzyki.

The Witcher - Wild Hunt "The Witcher" to jeden z największych sukcesów polskiego przemysłu gier wideo, zaś tytułowy bohater wykreowany przez Andrzeja Sapkowskiego należy do najbardziej rozpoznawalnych i najpopularniejszych postaci na rynku gier. Najnowsza odsłona – „The Witcher: Wild Hunt" – została wydana przez studio CD PROJEKT RED w maju ubiegłego roku. W zaledwie sześć tygodni po premierze gra sprzedała się w sześciu milionach egzemplarzy. Gra została

obsypana nagrodami (m.in. tytuł gry roku na gali The Game Awards 2015) "The Witcher 3". Zespół Percival współtworzył części muzyki do gry. W ścieżce dźwiękowej zostały również

wykorzystane utwory lub fragmenty pochodzące z pierwszych czterech albumów zespołu Percival (Eiforr 207, OjDido 2008, Slava I - Pieśni Słowian Południowych 2012 , Slava II - Pieśni Słowian Wschodnich 2014)

 

W 2015 Percival wydał płytę składankę WILD HUNT na której słuchacze mieli okazję zapoznać się z oryginalną formą utworów które w nieco zmodyfikowanej formie pojawiły się w soundtracku gry, będących kompozycjami zespołu Percival i słowiańskimi melodiami ludowymi. Utwory specjalnie na składankę zostały zremasterowane i oddane do posłuchania łącznie z nie publikowanymi na żadnej wcześniejszej płycie „Tridamem” i „Sargonem”. Była to pierwsza płyta w historii zespołu, na której łączy on oba swoje oblicza: zarówno Percivala, jak i Schuttenbach

---

PERCIVAL / Percival Schuttenbach

https://www.percival.pl/

https://www.facebook.com/PercivalSchuttenbach

https://www.youtube.com/user/percivalschuttenbach

- potentat na scenie folk-metalowej i medieval-folkowej w Polsce, twórca ponad 8 albumów. Zespół ma na koncie wiele osiągnięć, w tym koncerty w krajach całej Europy, nagrody na festiwalach folkowych, a także – jako jeden z niewielu wykonawców w Polsce – diamentową płytę za

współautorstwo muzyki do projektu Równonoc - spektakularnego połączenia hip-hopu ze słowiańskim folkiem. Grupa zagrała ponad 1000 koncertów na wszelkiego rodzaju festiwalach, turniejach i inscenizacjach historycznych, jest twórcą licznych podprojektów związanych z

rekonstrukcją historyczną. Percival powstał w 1999 roku, członkowie zespołu pochodzą z Lubina i Legnicy.  Ogromne doświadczenie sceniczne, wyjątkowe scenografie, światła, udźwiękowienie,

stroje i charakteryzacje to ich znak rozpoznawczy. Dźwięki zespołu w dużym stopniu uświetniają najnowsze wydanie najbardziej eksportowej polskiej gry The Witcher 3 – Wild Hunt. Percival, obok Marcina Przybyłowicza i Mikołaja Stroińskiego, został uhonorowany statuetką MocArta 2015!

 

Grupa gościła na ekranach TV od Szwecji po Serbię, a ich fankluby można znaleźć w Brazylii i Chinach. Zespół w 2016r. podpisał umowę wydawniczą z Sony Music Poland.

 

TEATR AVATAR

http://www.teatravatar.pl/

https://www.facebook.com/teatravatar

https://www.youtube.com/user/TeatrAvatar

- to organizacja zrzeszająca artystów z rozmaitych dziedzin sztuki: tancerzy, akrobatów, aktorów, cyrkowców, reżyserów, choreografów, muzyków. To także społeczność, w której młodzi ludzie mogą podążać za marzeniami rozwoju osobistego, gromadzenia głębokich doświadczeń oraz czynienia świata piękniejszym. W swym artystycznym dorobku mają występy na światowej scenie festiwalowej – w Dubaju, na Litwie, na wszystkich stadionach w Polsce podczas EURO 2012 oraz

podczas Ceremonii Otwarcia Europejskiej Stolicy Kultury Wrocław 2016 i imprezach jej towarzyszących (MOSTY, Płonąca Wyspa). Brali udział w międzynarodowych projektach kulturalnych w Rumunii, Niemczech i we Włoszech.

 



W dniach 26-28 czerwca zawitaliśmy na XI Dniach Fantastyki odbywających się we Wrocławiu, a dokładnie w Leśnickim  Zamku, którego historia sięga XII w. Już sama lokalizacja imprezy wprowadziła przybyszy w fantastyczny nastrój. W tych  dniach, od ponurych lochów, aż po wysokie baszty, wszystkie pomieszczenia (łącznie z toaletą) emanowały niezwykłą  energią.

Przez trzy dni na odwiedzających czekały stoiska z garderobą stworzoną dla fanów fantastyki, z licznymi książkami,  grami i  gadżetami, nie rzadko własnoręcznie wykonanymi. Odważni mogli poznać tajniki niełatwej sztuki rzeźbienia w  metalu wraz  z ekipą Rextorn Metalwork. Odpoczywając na świeżym powietrzu, warto było zamknąć oczy i odpłynąć w  świat wyobraźni  na dźwiękach harfy Barbary Karlik. Na konwencie nie mogło zabraknąć zmagań uczestników w  kreatywnych przebraniach z  filmów, gier czy komiksów. Największe wrażenie zrobił na nas pijany Wiedźmin ze swoją  córką Ciri. Warty wspomnienia jest  również prowadzący cosplay, który jakby za nic  miał cienką granicę między  rozbawieniem a zirytowaniem publiczności.

W samym zamku także czekało na nas wiele atrakcji, między innymi strefa planszówek, która nasze serca podbiła  przyjemną i zabawną grą Vudu wymagającą sporego skupienia i dystansu do siebie. Przez wszystkie trzy dni w piwnicy  funkcjonowała naprawdę bogato wyposażona wypożyczalnia gier. Fani elektronicznej rozrywki również znaleźli coś dla  siebie, ponieważ organizatorzy przygotowali salę multimedialną, gdzie można było spróbować swoich sił przy konsoli.

Nie możemy zapomnieć też o głównej atrakcji Dni Fantastyki jaką były niezliczone prelekcje. Każdy mógł wśród nich  znaleźć coś dla siebie, gdyż zaoferowany wachlarz tematów był ogromny. Nam osobiście najbardziej spodobały się tematy  dotyczące wampirów w popkulturze (prelekcja powadzona była w niesamowitym klimacie lochów zamkowych),  najciekawszych obłędów, rodzajów uszkodzeń mózgu i skutków jakie za nimi idą, a także morskich potworów, na jakie  możemy natknąć się w rzeczywistości. Na duże brawa zasłużyli również studenci Politechniki Wrocławskiej, którzy podzielili  się z nami wiedzą na temat drukarek 3D.

 

Podsumowując, tegoroczne, wrocławskie Dni Fantastyki możemy zaliczyć do naprawdę udanych. Niewątpliwie odwiedzimy  je za rok, do czego Was również zachęcamy, bo warto!

 

 

 

Jeśli chcecie dowiedzieć się czegoś więcej o tym wydarzeniu, zapraszamy do zajrzenia na stronę www.dnifantastyki.pl 

 

{phocagallery view=category|categoryid=9|imagerandom=0|displayname=0|displaydownload=0|displaybuttons=1|detail=3}

Aishiteru 2017Aishiteru jest konwentem mangowym organizowanym przez twórców Wondercon’u we Wrocławiu i od tego drugiego wyróżnia się przede wszystkim klimatem. Jego nazwa pochodzi z języka japońskiego i jest bardzo silnym wyznaniem miłości. Nic więc dziwnego, że prym na konwencie wiodą tematy poświęcone mandze i anime, a całość wprowadza nas w romantyczny nastrój. Podkreśla to również termin inicjatywy, odbywa się ona bowiem w weekend przed walentynkami.

W tym roku zagościliśmy na Aishiteru po raz pierwszy i zabawiliśmy tam całą sobotę. Naszą uwagę przykuły przede wszystkim atrakcje przygotowane specjalnie dla par oraz singli poszukujących swojej drugiej połówki. Można było między innymi odlać czekoladki, by obdarować nimi później bliską osobę oraz nauczyć się podstaw rumby na kursie tańca. Samotni uczestnicy mogli do woli randkować w ciemno w teleturnieju lub otwarcie podczas zorganizowanych Speed Dating, by ostatecznie złożyć sobie na ślubnym kobiercu przysięgę, trwającą przynajmniej do końca konwentu. Poza tym nie zabrakło klasycznAishiteru 2017ych punktów programu pojawiających się na tego typu wydarzeniach. Rozrywki dostarczał games room, gdzie czekały liczne konsole, a w podziemiach została rozłożona mata taneczna. Dla żądnych wiedzy przeprowadzone były prelekcje i warsztaty. Na scenie głównej mogliśmy wziąć udział w koncertach, pokazie tresowanych psów oraz, przyciągającym uwagę, konkursie cosplay. Stroje i pokazy były na naprawdę wysokim poziomie, czego nie spodziewałem się po tym niewielkim konwencie.

Organizacja mimo drobnych potknięć działała bardzo sprawnie. Powtórzył się jedynie problem nieporuszającej się prawie kolejki do akredytacji – podobny pojawił się na ostatnim Wonderconie.

Aishiteru wspominamy i oceniamy bardzo dobrze. Jak na tak niewielką lokalizację jaką jest szkoła, Mangowcy dostarczyli uczestnikom dużo świetnej zabawy i niezapomnianych przeżyć.

Nasza galeria z konwentu pojawiła się na Google Photos i tutaj z konkursu Cosplay. Więcej zdjęć i informacji możecie znaleźć tutaj.

Na naszym kanale Youtube pojawiło się krótkie video obrazujące przebieg konwentu. Obejrzyjcie je koniecznie.